Ocena o mechaniku istotniejsza od jego certyfikatu! Jaki motor do gazu?

Ocena o mechaniku istotniejsza od jego certyfikatu!

Zawierzamy tym mechanikom, których sami przetestujemy albo których zlecą nam znajomi.

Uzewnętrznia się nawet, iż chętniej wybierzemy warsztat rekomendowany niż certyfikowany.

Z zaufaniem do mechaników bywa różnie. Krajowi prowadzący są na to uwierzenie skazani, albowiem rozumie się – spora część z nas jeździ samochodami stosowanymi, nagminnie wielowiekowymi, które… zwyczajnie się psują. Dodatkowo spora część z nas nie ma pojęcia, co de facto „pod miną piszczy”. Mamy za to duży wybór. Według Centralnej Ewidencji i Wiadomości o Aktywności Oszczędnej samych małych zakładów mechaniki automobilowej jest dzisiaj w tym państwie 191 tysięcy.

– Wobec tego zamyśliliśmy przetestować, czym Polacy kierują się przy wyborze mechanika – powiada Marcin, którego motywem jest nasilenie zaufania kontrahentów i wyniesienie dobrych praktyk korporacji w tym państwie. Wyniki sondażu okazały się nadzwyczaj pociągające.
Wystrzałowy mechanik to wierna osoba

W sondażu zadane zostały dwa wypytywania tyczące się woli o wyborze mechanika automobilowego. W pierwszym z nich: „Co jest dla ciebie najgłówniejsze przy wyborze mechanika samochodowego?”, aż 91 procent ankietowanych wyłowiło reakcję „zaufanie – opinie i polecenia”. Co pociągające, odpowiedź ta kategorycznie odskoczyła jednocześnie kryterium marki, czyli precedens, iż dany serwis jest uwierzytelniany (na tę opcję zagłosowało jedynie 6 proc. ankietowanych), a także kryterium lokalizacji (3 proc. głosujących).

– Uzewnętrznia się wobec tego, że tak naprawdę nie wyszukujemy zakładów, które są najbliżej naszego domu czy których jakość ręczą zewnętrzne certyfikaty, natomiast takich, które cieszą się dobrą interpretacją i zostały przetestowane poprzez innych – powiada Marcin.

Potwierdzają to dodatkowo skutki drugiej części sondażu, w której z okładem połowa ankietowanych odznaczyła, iż wybierając dany zakład, najpierw dozoruje, co sądzą o nim internauci i znajomi (66 proc.), albo wypróbowuje go osobiście (30 proc.).

Michał uzupełnia, iż w głównej mierze dla małych i typowych zakładów usługowych odmowne interpretacje mogą stać się szczerze gwoździem do trumny. Czynnik ten częstokroć stosuje rywalizacja, która np.. umieszcza w Internecie oszukane odmowne opinie.
Solidność i uczciwość mechanika – to opłaca się!

Właściciele instytucji zajmujących się reperacją czterokołowców świetnie cedują sobie sprawę z tego, iż poparcia są najlepszą reklamą. Zdaniem Tomasza, właściciela serwisu Mecha z Ząbkowic, można je zdobyć zaledwie w jeden sposób – rozważając petenta uczciwie.
– Powinno się reperować tak, jak gdyby się to robiło dla samego siebie, czyli solidnie i grzecznie – mówi Tomasz. – Pod żadnym pozorem między innymi nie skłaniamy interesantów na wymianę części, które nie są w dodatku spożytkowane, natomiast rzetelnie informujemy, jak wiele w dodatku kilometrów może z nimi puknąć, zanim powinno się będzie je wymienić – dopisuje oligarcha Tomasz.

Jaki motor do gazu?

Famę instalacji Lpg w Polsce nie maleje. Kraj nad Wisłą jest jednym z wiodących krajów w Europie w ilości aut zasilanych tzw. „błękitnym paliwem”. Predestynują o tym oczywiście względy ekonomiczne, bo między innym dzięki niskiej akcyzie, opłata litra gazu wynosi mniej niż połowę opłaty benzyny 95-cio oktanowej. O jak dużo raczej każdy napęd benzynowy można przerobić na zasilanie gazowe, to nie dniami i nocami taka operacja jest rentowna, albowiem wspólnie z rosnącymi wymaganiami w kwestii osiągów i emisji mazi wrogich, komplikacja nowoczesnych jednostek pędnych wymusza bardzo strzelistą zapłatę inscenizacji do zasilania alternatywnego, albo w tej chwili wychodzi na jaw destruktywna dla motoru naszego automobilu.

Wtrysk pośredni benzyny- wtryskiwacze (element dający paliwo do silnika) są umieszczone w kolektorze wciągającym, w pewnej odległości od przegródki spopielania i paliwo dostaje się do wałka przez napy ssące na pewno jako mieszanina z powietrzem. Wtrysk bezpośredni benzyny do wałków to w dalszym ciągu rozwiązanie, gdzie wtryskiwacze występują bezpośrednio w głowicy napędu, nad poruszającym się kafarem. Takie usytuowanie, pod ręką przegródki spopielania powoduje – zobacz – taśma z nadrukiem – przejdź do eferty – przemożne ogrzewanie się wtryskiwaczy, jeżeli wykorzystamy w najwyższym stopniu modną w obecnej chwili instalację gazową 4. generacji z wtryskiwaczami gazowymi zmieszczonymi w kolektorze wciągającym i wtryskiwacze benzynowe zostaną wyłączone, przywiedzie to ich ekspresowe przegrzanie i niedociągnięcie. Problem ten nie znajduje się w napędach o wtrysku pośrednim. Rozwikłaniem dla wtrysku towarzyskiego jest instalacja gdzie w czasie profesji z najogromniejszym obciążeniem termicznym (duże prędkości obrotowe, bezceremonialne przyspieszanie) zużywana jest dodatkowo benzyna schładzając od czasu do czasu wtryski, wprawdzie całościowy rozrachunek jest taki, że auto eksploatuje m.in. 7 l gazu i 3-4 l etyliny na 100km, czyli ekonomizację jest mniejsza, a i koszt samej instalacji większy. Istnieje w takim razie też losie Lpg częściowo doskonała, towar tzw. 6. prokreacji. Wprowadzona kilka lat wcześniej przez markę Vialle, wykorzystuje do własnej profesji tylko magistralę wtrysku etyliny, czyli działa na tej samej napuszoności i tych samych wtryskiwaczach. Samochód może być uruchamiany na wejściu na zasilaniu gazowym i de facto etylina może służyć jedynie awaryjnie. Wydatek samej eksploatacji jest mały, ze względu na właściwie zerowe zniszczenie benzyny, aczkolwiek cena instalacji dla silnika czterocylindrowego to już o tyle o ile 8 tys. zł. Ogólnie rzecz biorąc, żeby oszczędzać na gazie, trzeba unikać motorów z niewyniosłym wtryskiem.
Konstrukcja głowicy nieugięta na zwiększone temperatury kremowania, z nienadzwyczajnie małą ilością zaworów. W trakcie pracy napędu na gazie, temperatura zapłonu jest ociupinę wyższa niż w przypadku etyliny. W co poniektórych napędach uzewnętrznia się, że po przejechaniu kilkunastu-kilkudziesięciu tysięcy kilometrów produkt gniazd zaworowych i samych zaworów ulega wypaleniu i wskazany jest kosztowny remont, który jest tym kosztowniejszy im więcej motor posiada wałków i napomkniętych zaworów. W ewaluacji jak nasz napęd znosi zasilanie gazem pomocne będą recenzje renomowanych warsztatów, które do niektórych motorów wprost odmawiają zestawu instalacji. Spółka Prins, przykładowy z prowadzących w sferze autogazu wydała także ewidencję silników- tzw. ewidencję prinsa, w których jej zdaniem istnieje podwyższone ryzyko uszkodzenia głowicy.
Hydrauliczna kalibracja zaworów silnika. Razem ze zniszczeniem jednostki napędowej luz w systemie rozrządu zwiększa się i musi być stale kompensowany. Na rauszu dzieje się to prędzej, zarówno w tych silnikach, których głowice świetnie znoszą Lpg. W wypadku regulacji hydraulicznej dopełnia się to samoczynnie przez subsydiarne popychacze. W silnikach z kalibracją manualną trzeba o tym mieć na uwadze i dokonywać kontroli częściej niż przy zasilaniu tylko benzynowym. Doskonałym wzorcem napędów wymuszających pod tym względem są jednostki Subaru, które są zatrudnieni na bani dość dobrze, natomiast wymuszają częstej kalibracji zaworów. Jest to do tego stopnia kłopotliwe, że motocykle te mają konstrukcję typu pięściarz (tłoki mają posadę w poziomie) i do kalibracji zwykle trzeba przedłużać napęd. Istnieją również samochody, w których mechaniczna regulacja zaworów jest prosta bądź jest wymuszana bardzo nieczęsto np.. starsze siniki Nissana.
Brak turbodoładowania. Jest to problem dużo mniejszy niż kilkanaście lat wcześniej. Motor z turbosprężarką ma specyficzne wymagania co do zadysponowania w paliwo. W razie uruchomienia doładowania, potrzebne jest bezceremonialne wzmocnienie dawki paliwa. Teraz stosowane elementy w dobrych instalacjach Lpg zaradzą temu zadaniu, mimo to motor bez turbosprężarki łatwiej i niedrogiej jest zagazować.

Podsumowując, najodpowiedniejsze budowy do aranżacji w zasilanie gazowe to motory starszego typu o małym poziomie zawiłości, Powinno się też uwzględniać, iż taka modyfikacja w najwyższym stopniu opłaca się w wielkich jednostkach, gdzie zużycie benzyny jest duże, wtedy oszczędności są znaczne i amortyzacja wydatków instalacji zachodzi ekspresowo.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s